Skip to main content
AjankohtaistaKoulutukset

19.1.2023 — Koulutus: Asiakasväkivalta ja siihen puuttuminen

By 16.11.2022No Comments

Aika: torstai 19.1.2023 klo 14.oo-15.30
Paikka: webinaari

 

Päätöksiä tekevät sosiaalityöntekijät sekä lastensuojelu- ja vammaispalveluyksiköiden työntekijät kokevat työssään erityisen paljon asiakasväkivaltaa. Aiempien tutkimusten mukaan heistä 80 % on kohdannut aggressioita viimeisen kolmen kuukauden aikana. Asiakasväkivallan kohtaaminen johtaa vakaviin seurauksiin niin yksilöiden kuin työyhteisönkin kannalta, ja hallitus on tunnistanut ongelman niin merkittäväksi, että se on puuttunut siihen lainsäädännön keinoin.  

Koulutuksessa opitaan tunnistamaan asiakasväkivalta ja sen seuraukset, sekä käydään läpi keinoja siihen puuttumiseksi. Koulutus koostuu kolmesta osa-alueesta: 

1.Asiakasväkivalta Merikratoksen tutkimuksen (2022) valossa
2.
Asiakasväkivalta ja sen seuraukset
3.
Jälkikäteisen puuttumisen keinot 

 

Kouluttaja

Jarno Heino, OTM
lakimies
050 472 5816
jarno.heino@merikratos.fi

 

 

Hinta ja ilmoittautuminen

Koulutus on maksuton.  Ilmoittautuneet saavat osallistumislinkin webinaariin sähköpostilla ennen tapahtuman alkua. Ilmoittauduthan koulutukseen 15.1.2023 mennessä.