Aika: torstai 19.1.2023 klo 14.00-15.30
Paikka: webinaari
Päätöksiä tekevät sosiaalityöntekijät sekä lastensuojelu- ja vammaispalveluyksiköiden työntekijät kokevat työssään erityisen paljon asiakasväkivaltaa. Aiempien tutkimusten mukaan heistä 80 % on kohdannut aggressioita viimeisen kolmen kuukauden aikana. Asiakasväkivallan kohtaaminen johtaa vakaviin seurauksiin niin yksilöiden kuin työyhteisönkin kannalta, ja hallitus on tunnistanut ongelman niin merkittäväksi, että se on puuttunut siihen lainsäädännön keinoin.
Koulutuksessa opitaan tunnistamaan asiakasväkivalta ja sen seuraukset, sekä käydään läpi keinoja siihen puuttumiseksi. Koulutus koostuu kolmesta osa-alueesta:
- Asiakasväkivalta Merikratoksen tutkimuksen (2022) valossa
- Asiakasväkivalta ja sen seuraukset
- Jälkikäteisen puuttumisen keinot
Kouluttaja
Jarno Heino, OTM
lakimies
050 472 5816
jarno.heino@merikratos.fi
Hinta ja ilmoittautuminen
Koulutus on maksuton. Ilmoittautuneet saavat osallistumislinkin webinaariin sähköpostilla ennen tapahtuman alkua. Ilmoittauduthan koulutukseen 18.1.2023 mennessä.