Aika: torstai 20.10.2022 klo 9.00–12.00
Paikka: webinaari
Sosiaalityöntekijöiden kohtaama asiakasväkivalta ja siihen puuttuminen (3 h)
Päätöksiä tekevät sosiaalityöntekijät kokevat työssään erityisen paljon asiakasväkivaltaa. Heistä 80 % on kohdannut aggressioita viimeisen kolmen kuukauden aikana, ja ilmiö on edelleen kasvussa. Asiakasväkivallan kohtaaminen johtaa vakaviin seurauksiin niin yksilöiden kuin työyhteisönkin kannalta, ja hallitus on nähnyt tarpeelliseksi puuttua ongelmaan lainsäädännön keinoin.
Koulutuksessa opitaan tunnistamaan asiakasväkivalta ja sen seuraukset, sekä käydään läpi keinoja siihen puuttumiseksi.
Koulutus koostuu viidestä osa-alueesta:
- Asiakasväkivalta ja sen seuraukset
- Ennakollisen ja reaaliaikaisen toiminnan periaatteet
- Jälkikäteisen puuttumisen keinot
- Jälkikäteistä puuttumista edistävät toimintatavat akuutissa tilanteessa ja sen jälkeen
- Organisaation mahdollisuudet reagoida asiakasväkivaltaan
Kouluttajat:
Jarno Heino, OTM
lakimies
050 472 5816
jarno.heino@merikratos.fi
Joonas Aukeenpää, OTM
lakimies
050 563 0237
joonas.aukeenpaa@merikratos.fi
Ilmoittautuminen:
Koulutuksen hinta on 161,20 euroa (sis. ALV 24 %) / osallistuja
(veroton hinta 130 euroa / osallistuja)
Ilmoittauduthan 16.10.2022 mennessä mukaan koulutukseen!