Merikratos toteuttaa kansallisen sosiaalityöntekijöiden kohtaamaa asiakasväkivaltaa koskevan kyselyn syksyllä 2022.
Euroopan komission määritelmän mukaan asiakas- tai työpaikkaväkivallalla tarkoitetaan tilanteita, joissa työntekijöitä loukataan sanallisesti, uhataan tai pahoinpidellään työhön liittyvissä oloissa ja jotka suoraan tai epäsuorasti vaarantavat työntekijöiden turvallisuuden, terveyden tai hyvinvoinnin.
Vastaamalla kyselyyn olet mukana tukemassa työtä tehokkaiden keinojen kehittämisessä asiakasväkivallan tunnistamiseen, ehkäisyyn ja väkivallan kokemisen jälkitilanteisiin. Kyselyyn voi vastata 31.10. saakka. Vastaaminen kestää noin 10 minuuttia. Kyselyn tulokset julkaistaan osana Merikratos Oy:n julkaisemaa sosiaalityöntekijöiden asiakasväkivaltabarometriä.
Kyselyyn vastanneille tarjotaan ilmaiseksi ”Asiakasväkivalta ja siihen puuttuminen” -koulutus, joka toteutetaan alkuvuonna 2023. Koulutuksen yhteydessä käydään läpi myös kyselyn keskeiset tulokset.
Käy lukemassa lakimiehemme Jarno Heinon kirjoitus koskien asiakasväkivaltaa tästä.
Kyselyyn pääset vastaamaan alla näkyvästä painikkeesta: